48 TIMMARS KAMPANJ - DU KAN JUST NU SPARA 10% PÅ ALLA KLOCKOR – ANVÄND KOD "48UNI" NÄR DU BESTÄLLER
4.228antal tilgängliga
  • Fri frakt på alla klockor
  • 100% Originella klockor
  • Säker og trygg online betalning
  • 90 dagars full returrätt och pengarna tillbaka
Din varukorg är tom

FAQ


Är era klockor officiella?
Ja, självklart ! Hos Uniwatches sätter vi en ära i att endast sälja den originella produkten. Allt annat är helt enkelt inte i Uniwatches’ anda.

Är Uniwatches auktoriserad återförsäljare?
Både ja och nej. Vi är officiell återförsäljare av några av våra varumärken och får resten av klockorna av leverantörer och agenter som är officiell importör eller agent för dessa varumärken.

Finns det en garanti på en klocka och hur länge?
Ja. Alla klockor levereras med en garanti, som i de flesta fall täcker över hela världen hos en auktoriserad återförsäljare. Garantin är minst 2 år. Klockans garanti beskrivs vid varje produkt. Det officiella garantibeviset medföljer mestadels med klockan. Om garantibeviset inte följer med i paketet, då har du naturligtvis fortfarande minst 2 års garanti, och du kontaktar oss när som helst om det mot förmodan skulle inträffa att det händer något med klockan inom garantiperioden.

Var ligger Uniwatches?
Uniwatches är ett 100% danskägt företag med säte i Köpenhamn.

Vad gör jag om min klocka går sönder?
Om din klocka fortfarande är under garanti, kan du göra följande:

  1. Du kan skicka klockan tillbaka till oss. Kontakta oss för vår servicecenter adress i Danmark.
  2. Du kan skicka produkten tillbaka till tillverkaren/importören/agenten i det land du befinner dig. Du hittar den på garantibeviset som medföljer vid leveransen av de flesta klockor. Kontakta oss om du har några tvivel.
Kom ihåg att garantin på klockor inte omfattar batteri, läderarmband, gummiarmband, metallänk, krona eller glas, eftersom dessa kan bli slitna eller belastade under normal användning av klockan. Kom också ihåg att garantin bortfaller om en eventuell reparation utföras av en icke-auktoriserad verkstad.

Läs mer om garanti på klockor genom att klicka här.

Kan ni överhålla leveranstiden?
I de flesta fall har Uniwatches inte fysiskt produkten i lager, vilket innebär att vi till en viss del är beroende av våra leverantörer. Därför kan det finnas utsålda produkter från tid till annan. Om produkten finns i lager, kommer vi normalt kunna uppfylla leveranstiden. Vi har testad leveranstiden vid flera tillfällen, och varje gång har produkten levererats på kortare tid än vad vi säger. Vi kan dock tyvärr inte utfärda några garantier eftersom mycket kan hända under transporterna, som orsakar en längre leveranstid.

Hur levereras produkterna och hur kan jag följa min beställning?
Uniwatches använder många olika fraktföretag inklusive Postnord, Fedex eller DHL som alla är en del av världens punktligaste och bästa fraktföretag. Kommer ditt paket skickas från Danmark, är det ofta Postnord. Kommer ditt paket skickas från utlandet, kommer det att vara antingen Fedex, DHL eller Royal Mail som ser till att ditt paket kommer att nå sitt respektive land, och härifrån kommer det då att vara varje lands postföretag (såsom Postnord, Royal Mail, Posten Norge eller Deutsche Post) som slutligen levererar din beställning. Blir en paket skickat med Fedex, då kommer paketet att skickas med Fedex hela vägen till ditt hem. Du får alltid en spårningsnummer så du kan spåra din beställning på dess väg.

Vilka betalningsalternativ har jag?
Du kan betala med antingen Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB och American Express. Om du inte äger ett av dessa kort, kan en banköverföring också ordnas. I sådana fall, kontakta oss på uniwatches@uniwatches.se för närmare avtal.

När kommer mina pengar dras?
Vi drar först pengarna i det ögonblick vi skickar varan. Du får även ett e-mailmeddelande, så att du vet när det händer.

Var kan jag hitta kortets kortnummer?
Kortnumret består av 16 siffror och är angiven på framsidan av kortet.


Var kan jag hitta kortets kontrollsiffror?
Du hittar de 3 siffrorna på baksidan av kortet bredvid din signatur. Det är de sista 3 som du måste ange


Where do I find the security code of my credit card?
The security code contains 3 digits and will be located on the back of your credit card by your signature. The security code is the last 3 digits.